Smoothie och microbröd till frukost

Publicerat 2012-11-10 14:26:00 | i kategori Alla recept, Bröd, Frukost,

Idag tog jag sovmorgon och klev inte upp förrän efter åtta. Och så började jag med att duscha, det var skönt, i stället för att som vanligt gå halvskitig hemma och aldrig komma in i duschen...
Fortsatte ta det lite lugnt och gjorde i ordning en god och mättande frukost.
Jag gjorde en smoothie
  • 1 ägg
  • 1 dl turkisk yoghurt
  • 0,5 dl grädde
  • några frysta hallon
  • 1 krm vaniljpulver
  • 0,5 msk mandelsmör

 

Ett bra sätt att få i sig ett ägg också om man blivit less på det...

Och till det gjorde jag ett så kallat 2-minutersbröd, eller microbröd, men ändrade det lite och blandade i stället ihop

  • 1 ägg
  • 1,5 msk kokosnötsmjöl
  • 25 g smält smör
  • 1 krm kardemumma

 

På det sättet fick jag ner antalet kolhydrater mot för det vanliga med 1 dl mandelmjöl. (in i micron i 2 min)

Mums filibabba!!
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Vilken härlig frukost!

Svar: Ja det var gott! Och mättande.... :-)
Angelica

2012-11-10 @ 15:21:55
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Catharina

Det lät jättegott!

2012-11-10 @ 18:05:39
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Fröken Nilsson

Har inte provat m kokosnötsmjöl och det undrar jag varför?? snart så ;)

Svar: Haha! Ja, att man aldrig tänkt på det förut? :-)
Angelica

2012-11-11 @ 10:36:44
URL: http://frokennilssonskok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: