Urusel morgon

Publicerat 2012-08-07 10:40:31 | i kategori Vardag & familj,

Mitt humör var inte att leka med denna morgon.

Kom i säng för sent igår, klockan hade nog blivit halv tolv igen innan jag låg i sängen.

Vaknade mitt i natten pga en geting som ville ut genom fönstret. Efter ett tag gav jag upp och släppte ut den. Det var omöjligt att sova när den surrade. Sen var det rätt svårt att somna om igen.

Sen vaknade 3-åringen, gick upp och stoppade om henne. Somnade om.

Halv sex vaknar hon igen. Maken hämtar henne till vår sång. Men efter en stund har hon bestämt sig för att det är morgon och ska titta på tv. Inget vi håller med om, men till slut bär jag ner henne till soffan och tv:n. (läs: tar henne under armen, håller för den skrikande munnen och släpper ner henne i soffan, slår på tv:n och går arg upp till sängen igen) 

Till slut kliver vi upp vid 8-tiden då det börjar urarta nere med hungriga barn. Sova gick ju ändå inte, så fort jag lyckades slumra till var det någon som ropade... Så det blev en rätt surmulen frukost också. Nu har humöret lugnat ner sig, men man bör inte mucka med mig idag...

Kanske dags att vända tillbaka dygnet för mig också och inte bara för barnen...
Postat av: Anonym

Passar på att hälsa, är relativt ny läsare hos dig. Har hållt på med LCHF några veckor och söker ständigt inspiration som du då bra bjuder på :)
Det låter som en härlig morgon, är så tacksam över att ha en morgontrött 3-åring här hemma, skulle han vakna före oss kan man bara gå med till soffan så tittar han på Barnkanalen och man kan slumra gott i soffan igen.

Svar: Hej nya läsare! :-) Om du visste vad glad jag blir att du kommenterar, det är så roligt att få veta att någon läser! DU inspirerar mig att skriva genom att kommentera! :-)
Vi har varit bortskämda i sommar med barn som sover till 7-8 på morgonen, men nu börjar snart de vanliga vanorna med tidiga morgnar. Och vanligtvis går det bra, men imorse var jag för trött för att ha tålamod ;-)

Lycka till med LCHF och berätta gärna hur det går för dig!
Angelica

2012-08-07 @ 20:56:59
URL: http://lindgatan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: