Underliga saker hända...

Publicerat 2012-12-30 22:50:12 | i kategori Vardag & familj,

...jag har stått på ett par slalomskidor!!!
 
 
Jag åkte mycket slalom när jag var ung, det var min favoritsysselsättning på vintern. Jag började åka när jag var 2 år, då det var mina föräldrar som hade hand om slalombacken där jag bodde. Och så var det min pappa som var slalomlärare.
 
Min karriär som glad fritidsåkare fick ett abrupt slut när jag var 17 år och bröt lårbenet under en friluftsdag i Vemdalen. Jag tappade kontrollen i det isiga underlaget och kraschade rätt rejält. Jag opererades och fick stanna på sjukhus i 10 dagar och sen dess har jag varit livrädd för att ramla!
 
Idag gjorde jag comeback! Jag hade sagt till barnen att om de börjar åka ska jag börja åka jag också. Vi var och hälsade på gamla vänner idag. De bor på landet och har en perfekt liten backe som de kört upp med skoter på en äng. Där kunde barnen träna och få lift med skoter upp. Jag lånade fruns utrustning och åkte några åk jag också. Utan att ramla. Det var läskigt och roligt på samma gång! Nu måste jag se till att skaffa utrustning jag också och se om jag klarar av att ta mig nerför en riktig backe...
 
Besöket avslutades med tacos och efterrätt. Vi fick till och med LCHF-efterrätt som hon varit så snäll och gjort! Jag kan säga att vi var väldigt mätta och belåtna och nöjda med vår dag när vi åkte därifrån! :-)
 
Andra bilder från idag
Lillgumman har världens finaste skidor, rosa med fjärilar och hon älskar dom! Det är väldigt viktigt att hon har fina saker ;-)
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: