Vårt pepparkakshus

Publicerat 2012-12-20 13:10:07 | i kategori Vardag & familj,

Här står godispepparkakshuset med julpingvinerna
 
I söndags när jag var hemma några timmar på förmiddagen tvekade jag mellan att träna eller att göra pepparkakshus med barnen. Men med tanke på att jag var borta så mycket i helgen och att paketet med byggsatsen legat på bänken länge nog gick pepparkakshuset före.
 
Som garnering fick det i år bli vanligt lösgodis. Barnen äter aldrig upp sitt lördagsgodis så det brukar alltid finnas gamla godispåsar i skåpet. Skönt att få det utrensat. :-)
 
Djupt koncentrerade gör de varsin sida. Och garnerar en pepparkaka till sig själva :-)
 
En framsida av 7-åringen och en baksida av 3-åringen
 
Och vi alternerar sida på huset så ingen behöver känna sig orättvist behandlad :-)
Postat av: Lana

Vilket underbart hus! Dottern är på mig hela tiden att vi ska göra ett pepparkakshus... Får se om jag vågar mig på det... har aldrig gjort det!
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

Svar: Ja, jag köper ju färdig sats, orkade inte ge mig på att göra nåt eget. Håll fingrarna i styr när du sätter ihop det så bränner du inte fingrarna, till och med jag klarar av det! :-)Kram!
Angelica

2012-12-20 @ 18:54:29
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Supermamsen

OJ VAD FINT PEPPARKAKSHUS

Svar: Var ju bra att godiset kom till användning :-)
Angelica

2012-12-27 @ 22:29:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: