Ommöblering på gång

Publicerat 2012-11-25 20:59:19 | i kategori Vardag & familj,

I helgen har vi hållit på och grejat här hemma. Det började för någon vecka sedan med att vi gjorde i ordning 3-åringens rum. Och sen har det fortsatt så smått. Nu har vi påbörjat en ommöblering av 7-åringens rum, vi har bara inte kommit på någon bra lösning så än så länge har bara sängen fått flytta på sig lite. Vilket var en förbättring bara det.
 
Och nere har vi gjort en stor ommöblering av gästrum och gym. De har fått byta med varandra, så nu har vi ett gästrum/bibliotek och ett gym/kontor/pysselrum. Vi har flyttat bokhyllor hit och dit. Det är inte klart än, men en bra bit på väg och det känns skönt! Det är fortfarande jättestökigt överallt, men det börjar bli en struktur på var vi ska ha saker och ting. Nu har jag även fått bort bokhyllorna från vardagsrummet och planerar för en mysig hörna. Någon gång när jag fått inspiration och pengar... ;-) (i och för sig står två bokhyllor/vitrinskåp kvar, men de ska ut på Blocket!)
 
Jag kommer att lägga ut bilder från alla dessa rum när det känns lite mer städat :-) (har jag berättat att vi bott här i TVÅ år nu ;-))
 
Det är lustigt vad som kommer fram från gömmor. Vi har flyttat några gånger och det blir aldrig helt uppackat. Idag hittade jag igen fina dopkort från äldstas dop. Fina minnen kom tillbaka. Och så såg jag det fina kort och tavla som min kära svägerska gjorde till oss när vi gift oss. Vi gifte oss i hemlighet min make och jag, och hade aldrig någon bröllopsfest heller. Men min mor anordnade en fin middag för oss, som överraskade oss totalt! (jag undrar om hon nånsin förlät oss för vårt tilltag?)
 
 
Jag vet att bilden blev lite suddig, men det är svårt med ljuset så här på kvällen och jag ville att ni skulle få se texten och tänka efter ♥
 
Postat av: anna-lena johansson

Det är klart att jag har förlåtit er men visst kändes
det lite snopet.

Svar: Förstår det. Gifter jag mig igen ska du få vara med ;-)
Angelica

2012-11-26 @ 13:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: