Trerätters middag

Publicerat 2012-10-13 21:26:31 | i kategori Mat,

Idag gjorde jag en trerätters middag. Både mina föräldrar och svärföräldrarna var bjudna. Har stått och lagat mat nästan hela dagen, men det var det värt, för gott var det!! Och i present fick jag fina blommor och bra presentkort!
 
Till förrrätt improviserade jag ihop en räkröra på de ingredienser jag hittade hemma. Ägg, majonnäs, räkor, matyoghurt, dijonsenap.
 
Till middag stekte jag skivor av älgkött som jag först marinerat i rapsolja, soja och kryddor. Till det serverade jag en jättegod gratäng med aubergine och squash som jag hittat hos Matgiken. Receptet hittar du här.
Och till efterrätt blev det en jättegod citronpaj från 56kilo.se! Och det receptet hittar du här! Till den serverade jag vispad grädde och hallon.
Postat av: Lana

Mums, vilken god mat! Roligt med presenter! :)
Ha en fin söndag!
Kram
//Lana

2012-10-14 @ 08:43:13
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Vilken härlig 3-rättersmeny. Den där citronpajen låter galet god.

Svar: Det var den, jag lovar! :-)
Angelica

2012-10-15 @ 16:00:46
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: