Bästa och sämsta med bloggen

Publicerat 2013-04-19 09:19:47 | i kategori Sämsta & bästa,

Det bästa med den här bloggen är att jag får skriva och dela med mig. Jag har älskat att blogga sen jag började. Jag får dela med mig till de som vill läsa. Och andra kan få tips. Jag antar att de som läser får ut något av att läsa den.
 
Det sämsta är den energi det tar. Det tar tid att skriva inlägg, speciellt om jag har fotat och vill lägga in det. Det tar tid från annat, men jag har låtit det ta det, för att jag tycker det är roligt. När det då finns några som läser och inte verkar gilla det jag skriver och låter mig veta det, tar det så fruktansvärt mycket energi. Jag vet inte hur jag ska göra för att inte ta illa vid mig. Vissa menar att eftersom jag skriver om mitt liv får jag ta att det kommer kommentarer jag inte gillar. Och visst, alla är fri att skriva! Men det gör också att jag känner mindre och mindre glädje med bloggen. Fortsätter det kommer jag att sluta. Det är inte värt det då. Jag skriver inte om mitt liv för att andra ska sänka mig.
Postat av: Mia

Ju mer annorlunda något är, desto mer kritik kommer du att möta. LCHF är "annorlunda" bara det, och nu pratar du om ett nytt begrepp som innebär ännu mer nytt och "konstigt". Folk kommer att ifrågasätta. Det ligger ju liksom i vår natur på nåt vis.

Dessutom är det sååå mycket lättare att skriva en kommentar på en blogg än att prata IRL (in real life) Folk har lättare för att säga vad de tänker då, ibland också utan att tänka på om det de säger kan såra någon. Det blir ju lättare att kommunicera med hjälp av nätet, men också större risk för missförstånd och personliga påhopp.

Jag har undvikit att prata alls om LCHF från början, för att slippa konflikter. Nu pratar jag öppet med de jag känner, men har fortfarande inte vågat ta upp det t.ex. i min blogg. (Kommer dock göra det snart i liten skala, t.ex. favoritrecept och personliga kommentarer.)

Hur du ska göra vet jag inte. Gör det du mår bra av. Skriv som vanligt och bit ihop? Skriv mindre av det "annorlunda" (ketonstickor, kurer och sånt)? Skriv inte alls? (Tråkigt, för du har många nöjda läsare också.) Dela upp tydligt vad som är för nybörjare och vad som är för den redan inbitne? (Då kan du alltid hänvisa till rätt ställe om någon opponerar sig på detaljer.)

Har tyvärr ingen aning om hur man inte tar åt sig av negativa saker. Säg till om du kommer på det, för jag vill också veta! :)

bamsekram!

2013-04-19 @ 09:58:30
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Mia

Shit vad långt det blev. F´LÅT! :o

Svar: Du får skriva hur långt du vill!! :-)
Angelica

2013-04-19 @ 09:59:07
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Catharina

Jag känner igen det där med energin. Det var därför jag tog en paus. Det tar otroligt mycket tid att blogga och få ihop ett enda inlägg. Man måste tänka på VARJE ord man skriver..Men det där att vi som bloggar får räkna med negativa kommentarer...det är skitsnack. Sånna som säger så bloggar inte själva tror jag. Det finns gränser för vad man bör skriva. Bara för att man har en blogg så kan man ta åt sig. Det har vi rätt till.

Se inte bloggandet som en "krav". Blir du ledsen, så bli det. Bra också att du säger ifrån om någon sårar dig!

Kram C <3<3<3

2013-04-19 @ 17:58:01
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Mia

Om det där var riktat till min kommentar så blev det nåt galet. Det JAG menar är att man kan räkna med sånt, av de orsaker jag nämnde förut, inte att jag tycker det är ok! Jag önskar att folk bara sa sånt som de skulle sagt ansikte mot ansikte också, då skulle det inte bli lika ilsket online! :)

2013-04-19 @ 18:55:47
Postat av: Catharina

Mia: Min kommentar var inte riktad emot dig!

Kram C

2013-04-19 @ 20:03:02
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Mia

Bra. Så lätt att missförstå så här i textform så jag ville vara på den säkra sidan. :)

2013-04-20 @ 07:18:40
Postat av: Fit på fett!

Hej Angelica!

Jag har oxå fått trista kommentarer på min blogg. Vissa är bara respektlösa idioter som inte kan hantera att man inte tycker eller är precis precis som dem. Dessutom verkar de tycka att vanlig hyfs inte gäller när man kan vara anonym! Jag tor att vi bara får slänga de dumma kommentarerna, glömma dem och växa lite grövre skinn på näsan! Ja, och försöka fokusera på alla de positiva kommentarerna istället. Så, kör så det ryker och gör det på det sätt du vill! Din blogg är jätte fin!

Elin

2013-04-20 @ 19:33:49
URL: http://www.fitpafett.blogspot.se
Postat av: Anonym

Men jag fattar inte! Är det en dum, trist och respektlös kommentar om man inte delar lchf-meningen?

2013-04-21 @ 21:06:55
Postat av: Mia

Att till exempel kalla en annan persons livsstil för extrem och hysterisk, och ifrågasätta personliga känslor är väl inte särskilt trevligt i alla fall... Är man på allvar bekymrad finns det bättre sätt att formulera sig på. Alla får tycka vad de vill, men man kan tycka saker på ett respektfullt sätt - som sagt "vanlig hyfs"!

2013-04-23 @ 14:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: