Konstig, halvgod soppa till middag

Publicerat 2013-04-11 21:42:59 | i kategori Mat,

 
Oj, det var lite dålig bild ser jag, men det var en del av dagens middag, en broccoli- och spenatsoppa. Jag använde ett recept från en LCHF-kokbok av Ulrika Davidsson, men receptet var väldigt konstigt. Det skulle bli 4 portioner men skulle bara vara totalt 100 g broccoli och spenat. Det blir inte mycket soppa. Jag gjorde i alla fall lite mer än vad det skulle vara, plus att jag lade till grädde. Och hade i parmesan. Och toppade sen med Apetina ost. 
 
Den blev sådär tyckte jag, men maken och treåringen gillade den starkt!
 
(Det var inte det enda jag åt, eftersom det blev lite lite soppa, så åt jag mackor till, flatbröd med ost och leverpastej. Inte på samma macka då)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: