After work, välkomstfest och kvällsmys

Publicerat 2013-08-25 11:25:46 | i kategori Vardag & familj,

I fredags var jag på After work med goa kollegor. Åt god mat och drack gott vin och goda drinkar.
 
After work på Udda tapas bar
 
Rökta räkor med aioli, sotad tonfisk, champinjoner med vitlök och parmesan
 
Det jag glömde bort var att, när middagen inte består av mer än det där, bör man ta det lite försiktigt med alkoholen, så gårdagen var lite tung. På eftermiddagen var vi på en välkomstfest för ett fint litet flickebarn. När jag väl började må bra, så åt jag gladeligen av maten det bjöds på. Helt utan dåligt samvete, för jag gjorde det som ett medvetet val. Jag åt av både smörgåstårta, kladdkaka, kakor och chips. Vilken skillnad mot för den skam jag känner när jag trycker i mig nåt i smyg! Vilken frihetskänsla!
 
Maken lagade middag, som bestod av vanlig LCHF-mat, grillad kotlett och vitkålsgratäng. Och kvällsmyset ordnade jag med Alvesta LCHF-glass, Vaniljdröm, med färsk mango. Mycket gott det också!!
 
Kvällsmys framför Hell on Wheels

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: