Ingen fancy middag

Publicerat 2013-02-07 22:22:05 | i kategori Mat,

Idag var en sån där dag när middagen var oplanerad igen. Det enda jag kunde komma på var korv... Så jag köpte falukorv (Scan Deli 68% kötthalt var den bästa jag hittade) och ett paket bacon. Och så förstås en hel massa andra varor...
 
Jag lindade falukorven med baconskivor. Snittade den och lade ner lite ketchup och små ostbitar. Och sen lade jag några ostskivor uppepå också och skjutsade in i ugnen på 225 grader. Enkelt och bra, och barnen gillade det! :-)
 
Jag vet, dålig bild... men detta är ju ingen fotoblogg heller...
Jag tog kokt ägg, majonnäs och lite avokado som tillbehör. Barnen fick kokt ägg och morot som tillbehör.
 
En liten shoppingbild, det var dags att fylla på lite hemma. Fast nu är äggen nästan slut igen! Blir lätt så när man kokar ägg och sen dessutom ställer sig och bakar... :-)
Postat av: Catharina

Ingen tokig middag alls! Korv är gott! Kul att se bild på vad du handlar, det gillas :) Det har jag funderat länge på att göra också, men jag glömmer alltid kameran hemma...

Ha en fin fredag och helg :)
Kram C

2013-02-08 @ 10:07:08
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Fröken Nilsson

Ibland är det enkla det bästa!
Jadu....äggen har en förmåga att ta slut ;)

2013-02-08 @ 10:15:24
URL: http://frokennilssonskok.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: