Bio med mannen

Publicerat 2013-01-05 21:09:34 | i kategori Vardag & familj,

Efter den sena lunchen lämnade vi barnen hos sin farmor och farfar och gick på bio. Jag gillar verkligen att gå på bio, men vi gör det tyvärr väldigt sällan, så det är extra roligt när det väl händer. Och när det finns en film vi båda vill se. Idag blev det Hobbit. Jag älskar Sagan om ringen-filmerna och den här var också bra. Kanske inte lika bra, men helt klart spännande och sevärd! Nu är det bara att vänta till nästa del. Fast jag vet inte hur många delar det är, kanske bara två?
När jag öppnade ytterdörren in till Filmstaden var det som en käftsmäll. Det doftade popcorn! Det är mitt allra mesta favoritsnacks!! Men det var bara att bita ihop och strunta i dom. Och det gick bra det också, jag hade förberett en påse med lite blandade nötter som vi kunde smaska på när vi ville. :-)
Det gäller att vara förberedd ;-)
Sen var det ju dags för middag då. Först hade vi tänkt att vi kunde gå på restaurang. Sen ändrade vi oss till att ta med oss kebabsallad hem till soffan. Sen ändrade vi oss till att använda Restaurangchansenkupong och åkte till MAX i stället. Där blev det Cheese and Bacon burgare, Low carb-style, dvs med sallad runt i stället för bröd. Mycket gott! :-)
Och vad kan denna trevliga kväll ha kostat oss? Typ ingenting. Gratis barnvakter. Gratis bio (hade presentkort). Middagen gick totalt på 43 kr (vi drack vatten till). Och nötterna hade vi ju redan hemma.
Billigt och bra! ;-)
Postat av: Lana

Härligt med lite tid för varandra, utan barn!
Bra att du var förberedd, speciellt när popcorn var/är din favorit! ;)
Ha en underbar söndag!
Kram
//Lana

Svar: Älskar popcorn.... ;-)Detsamma! Kram
Angelica

2013-01-06 @ 07:33:51
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: