Pannkakor till middag

Publicerat 2013-01-24 21:14:07 | i kategori Mat,

Pannkakor är ungarnas favorit. Dock är jag ju inte så förtjust själv i att ge dom vetemjölsfyllda pannkakor... Torsdagar är den äldstas riddag. Och då är det viktigt att hon får mat som hon äter. Men samtidigt är det viktigt att hon äter bra mat, för att orka. Oftast blir det blodpudding eller pasta eller pannkaka dom här dagarna, för att jag ska vara säker på att hon äter. Och idag var det då dags för pannkaka. Men idag fick det bli av den mer ovanliga sorten! Hehe... ;-)
 
Jag har bara gjort med mandelmjöl förut, men jag har sett många som gör kokospannkakor så jag tog och svängde ihop några själv. Resultat? Mycket goda enligt mig själv! Inte alls fel på dom enligt maken. 7-åringen: De var inge goda.... 3-åringen: Jag vill inte ha! Jag tycker inte om såna pannkakor! Jag tycker bara om vanliga pannkakor!
 
Men... äldsta åt upp en pannkaka utan att grymta allt för mycket, tillsammans med hallon. Och lillan åt nog upp nästan en halv, tillsammans med hallon, och hör och häpna, grädde!! Så jag är väldigt nöjd! Sen fick de faktiskt äta några flatbröd efteråt så de skulle bli mätt. Men trägen vinner hörni, ska prova dom fler gånger och se om de vänjer sig! :-)
 
Jag väntar med receptet tills jag gjort dom igen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: