Semester och barnfri tid

Publicerat 2013-07-27 20:20:00 | i kategori Vardag & familj,

Semester är det nu alltså. Och så har vi faktiskt haft ett par barnfria dagar den här veckan också. Först en dag förra veckan och nu två till. Förra veckan var vi först på bio och såg the Lone Ranger, och sen var vi och dansade på Ånäsparken till Blender. Filmen var mycket bra!!
 
Den här veckan hann vi med ännu mer på våra två dygn. Först gick vi till Fågelbergsstugan, hemifrån. Allt som allt rörde det sig om bara runt en mil. Men det var fint väder och skönt att röra på sig, tillsammans.
 
Paus vid Fågelbergsstugan
 
Sen var vi på bio igen och såg World War Z. Också en bra film, med en massa action. Fast jag gillade Lone Ranger bättre!
 
Dagen efter var vi först hemma och sen gjorde vi oss i ordning och åkte hem till lillebror med sambo. Där drack vi vin och åt middag. Och sen drog vi iväg till Hällesjö för att dansa till Umbrella. Jag var där ganska ofta för runt 12 år sen. Det var väldigt trevligt måste jag säga! :-)
 
I bilen på väg till Hällesjö
 
Dagen efter det tog vi sovmorgon och åkte sen och hämtade barnen hos mamma och pappa. Därefter drog vi iväg till Bänkåsviken för bad och sol!
 
Härligt med lek i sanden och långgrunt
 
Och sen har vi fortsatt och åkt och badat. Igår på Bänkåsviken igen tills det började åska. Sen åkte vi på 3-årskalas, där det också blev bad (till och med för mig) och middag. Och idag bad på Himlabadets utebad. Jag tycker vi utnyttjar semestern ganska bra! :-)
 
 Att sola är favoritsysselsättningen nu för tiden :-)
Postat av: linda

Låter som en alldeles alldeles underbar semester!

Svar: Jaaa... det har varit bra :-)
Angelica

2013-07-27 @ 20:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: