Semesterbilder

Publicerat 2013-07-20 22:01:57 | i kategori Vardag & familj,

Jag berättade nog aldrig vad det var vi gjorde när vi var iväg på semester. Vi lånade mina föräldrars husvagn och drog iväg en vecka till Orsa camping. Vi hade bara bokat fem nätter, men låg kvar två nätter till. Och då var vi nöjda allihopa och ville åka hem. Jag var i alla fall väldigt nöjd med vår plats och med campingen med strand och bad.
 
Men semestern började inte sådär jättebra. Först kom vi iväg senare än tänkt, på kvällen. Och på vägen ner upptäckte vi punktering på husvagnen när vi stannat för att äta. Det tog ett tag... och när vi kom fram till campingen, i mörkret, vid 1-tiden på natten, så hade inte campingen lagt ut någon nyckel åt oss som lovat. Som tur var fanns en "nattvakt" där och hjälpte oss tillrätta och var vägvisare till platsen. När vi väl fått husvagnen på plats och vi satte igång för att börja bädda och få in barnen i sängarna, släcktes alla lampor och det blev tvärmörkt. Det hade gått en säkring. Så då var det bara att fortsätta göra i ordning i mörkret. Vi kom i säng halv tre på natten. Inte så glada... Men sen blev det bättre!! :-)
 
Så här kommer några bilder från semestern. Det var inte så ofta vi hade med oss "stora, riktiga kameran", så det blev inte så många bilder. Men håll till godo! :-)
 
Fina barn i husvagnen 
 
Jag dricker fett-te till frukost
 
Figurerna på Tomteland. Mycket bra där! Vi fyllde två heldagar utan problem!
 
Vi åkte lite trampbåt på Tomteland 
 
Vi drog oss över sjön på en flotte
 
Familjen har blivit sagoväsen
 
Foto med fina sagofen, och jag och lillan som dansar ringdans runt midsommargranen :-)
 
Fina blommor och fina tjejer! ♥
 
Lek på stranden i Orsa 
 
Kvällsdopp för tjejerna i Orsa 
 
Jag hittade nya funktioner på kameran och lattjade lite! :-)
 
 
Postat av: linda

Såg mysigt ut! Hoppas ni också fick finväder. Hls lnd

Svar: Nöjd med vädret :-)
Angelica

2013-07-20 @ 23:43:43
Postat av: Erikas LCHF till vardag och fest

Vilka härliga bilder!

Svar: Tack! :-)
Angelica

2013-07-21 @ 09:52:18
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Supermamsen

Men så fint och mysig semester " Härligt för er " KRAM

2013-07-21 @ 11:00:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: