Bad och grillat

Publicerat 2013-06-23 18:59:00 | i kategori Mat, Vardag & familj,

Idag har vi varit hela dagen på badet hela familjen. Jag har laddat med D-vitamin och fått lite extra färg på kroppen. Vi hade inte planerat att ta med oss någon mat, men med lite fantasi fick vi ihop en bra matsäck till hela familjen. Jag åt en grillad fläskkarré, lufttorkad skinka, ett ägg och några prinskorvar. Köpte en sån där bredbar brie också, men det var ingen höjdare tyckte jag.
 
Väl hemma var det dags att göra middag. Det fick bli grillade spjäll. Jag marinerade/kryddade dom själv, med rapsolja, soja och en massa goda kryddor, och så gjorde jag den suveränt goda bearnaisemajonnäsen till. Den som bara består av hemmagjord majonnäs, gjord på 2 dl rapsolja. Och sen kryddad med 1 msk torkad dragon, och lite extra salt och peppar. Väldigt gott! Även om det är lite meckigt med spjäll... ;-)
 
 
 
 
 
 
 
Postat av: Lana

Vad härligt med bad! :) Vi hade inte så bra badväder här...
Visst är det gott och smidigt med sådan bea-sås! Brukar också göra exakt likadant! :)
Ha en fin kväll!
Kramar!
//Lana

2013-06-23 @ 19:30:10
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: