Midsommarafton

Publicerat 2013-06-22 20:50:00 | i kategori Mat, Vardag & familj,

Även igår blev det LCHF-mat, jag avvek inte något från min planerade kost, utan åt faktiskt lite striktare än vad jag först tänkt mig.
 
Först blev det en joggingtur på morgonen. Medans jag gjorde mig i ordning för att åka på midsommarfirande drack jag en kopp fett-te och åt ett kokt ägg. Sen hade vi med oss picknick och då åt jag återigen kokt ägg (3 st) och några ostkuber. Och till middagen blev det traditionell mat, men utan potatis då. Vi dukade upp LCHF-mat, som passade alla. Plockmat är ju alltid bra när man har olika smaker. Det fanns nåt för alla!
 
Jag blev särskild nöjd med sillarna. Jag köpte färdig inläggningssill och gjorde egen röra baserad på hemgjord majonnäs som jag blandade ut med smetana. Den ena hade jag dijonsenap i och den andra lite lök, gräslök och rom. (tror inte det var nåt mer). Jag gjorde dom dagen innan och var verkligen jättegoda när det var dags att äta!!
 
Tyvärr kände jag ett extra sug efteråt, trots att jag blev otroligt mätt. Men jag höll mig. Jag åt faktiskt inte ens jordgubbar. Allt beroende på att jag inte vill skapa något sug och falla ur de rutiner gällande maten jag skaffat mig just nu. Till största delen mejerifritt, sockerfritt och glutenfritt. Och det gillar även magen! Jag valde också att inte äta den älskade gravlaxen utan jag hade köpt kallrökt lax som inte innehöll något socker.
 
Jag kände inte att jag saknade någonting, för det var verkligen god mat och jag blev mätt! Såå skönt! :-)
 
Uppdukat på verandan med lax, sillar, grönsaker, ägg, korv...
 
Den tallrik jag lade upp åt mig själv. Jag blev otroligt mätt och var tvungen att lämna en av korvarna. Det var mycket majonnäs på tallriken... :-)
 
Och så en bild på mig när jag ligger i solsängen och jäser efter middagen... :-)
 
Jag bad tjejerna plocka in en midsommarbukett, och den blev såå fin!! ♥
 
Lite mer bilder från dagen hittar ni här... KLICKA HÄR
 
Postat av: Lana

Gott, gott, gott! Vad duktig du är som stått emot alla frestelser! Strongt jobbat! :)
Ha en fin sommarkväll!
Kramar!
//Lana
P.S.
Tack för dina fina och varma ord hos mig! <3 <3 <3

2013-06-22 @ 21:32:01
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Så mycket gott! Starkt av dig att äta så strikt!

2013-06-23 @ 10:08:49
URL: http://bakasockerfritt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: