Friskvård med körsång

Publicerat 2013-10-27 19:48:16 | i kategori Vardag & familj,

Idag blev det heller inget träningspass, men istället har jag ägnat mig åt annan slags friskvård, nämligen körsång! Jag är med i en damkör, kören Confetti, här i Sundsvall. Vår körledare är Kjell Lönnå, och jag får vara med i så mycket roliga saker tack vare detta. Idag hade vi en konsert i Elimkyrkan, och det var så himla roligt för det var fullsatt!!
 
Jag har sjungit i kör hela mitt liv, och det här är nåt jag försöker sätta av tid för varje vecka. Ibland kan det kännas lite motigt innan, men det ger mig så mycket glädje och energi! Bara av att träffa mina körkompisar, och att få sjunga och öva för att till slut stå på scen och ge allt! Jag är noga med att försöka ge energi utåt under koserterna, att vara levande och uttrycka känslor, för det tycker jag är viktigt. 
 
Nu är jag väldigt trött men glad ända in i själen efter att ha sjungit några timmar. Jag är så tacksam för att jag var vara en del av denna bästa kör! Tack för en bra dag confettisar!!
 
Ser ni mig? Jag står i mitten av alla, där trivs jag! ;-)
 
Berätta gärna vad ni gör för själen? Gör ni något för er själva? Avsätter ni tid för att göra det ni vill? Är det kanske till och med någon annan som sjunger i kör? Berätta, berätta!! :-)
Postat av: Jenny

Åh, jag sjunger också i kör(er). Nybro Kammarkör och Nybro Gospelkör. Tyvärr kan jag inte vara med och sjunga nu p.g.a. att jag för tre veckor sedan opererade bort sköldkörteln... Trist, för att sjunga är det roligaste jag vet! Blir så uppfylld av glada känslor. Sjunga utantill är det bästa, för då kan man leva sig in mer i sången. På fredag sjunger Kammarkören Karl Jenkins Requiem och det känns såklart tråkigt att inte kunna vara med då, och att inte kunna var med och sjunga alla vackra sånger till jul och Advent.

Svar: Oj, i två körer! Och det lät som att det var professionella körer också! Ja, tråkigt att du inte kan vara med, förhoppningsvis är det läkt tills det är dags för julkonserterna, så kanske du kan vara med ändå? Annars få du njuta av att lyssna. :-)
Angelica

2013-10-27 @ 22:40:05
URL: http://quadrifolium.blogspot.se
Postat av: Jenny

Kammarkören är väl åt det "professionella" hållet, där får inte vem som helst vara med, men i gospelkören får alla vara med som vill. :)
Själva operationssåret är fint så för den skull skulle jag kunna sjunga, men rösten är hes (var den redan ett år innan op.) och jag blir väldigt väldigt snabbt överansträngd. Testar mig fram lite hemma och psalmsång på gudstjänster, men jag lyckas sjunga ungefär varannan takt. Blir liksom andfådd mitt i alltihop.

Svar: Hoppas i alla fall att det blir bra snart! Sången ger ju så mycket bra energi! :-)
Angelica

2013-10-29 @ 09:01:47
URL: http://quadrifolium.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: