Hamburgertallrik med butternut squash

Publicerat 2013-10-26 19:19:02 | i kategori Mat,

Det blev hamburgare till middag idag. Jag har köpt SCAN hamburgare 190 gram med 94% kötthalt. Stora och kompakta, men helt okej! Det är lättsamt med dessa frysta hamburgare, även om jag naturligtvis tycker det är bäst med hemgjorda.
 
Jag åt min hamburgare med ost, bacon och butternut squash och grönsaker
 
 
Postat av: Maria

Hej. Hittade hit till din blogg nu ikväll. Mycket fin och intressant =) Jag har länge funderat på att börja med LCHF men aldrig kommit till skott, kanske på grund av att jag inte kan så mycket och lite rädd för att det inte ska hjälpa mig på det sätt jag vill.
Jag har IBS så jag undrar om LCHF kan vara bra då? Och sen kommer nästa problem. Jag har läst en del som kör på LCHF och deras syfte är att gå ner i vikt. Mitt problem är det motsatta; jag vill INTE gå ner i vikt utan skulle hellre vilja gå upp i vikt. Det är väl mest det jag är rädd för, att jag kommer gå ner i vikt av den kosten istället för tvärtom. Kan jag äta LCHF men ändå gå upp i vikt?? Eller åtminstone inte gå ner.
Mvh Maria

Svar: Hej Maria och välkommen! IBS och LCHF funkar fint ihop, jag har inte IBS själv, men vad jag har läst så har många andra blivit väldigt bra, och till och med symptomfria. Det kan ju vara olika från person till person också. Något som är bra med LCHF är att det inte bara är ett sätt att gå ner i vikt, utan också ett sätt att gå upp i vikt. Då kan du vara liberalare och äta mer rotfrukter och frukt. Min man är naturligt smal, men har inte gått ner i vikt, utan står still i vikt. Däremot går han upp när han tränar mycket, men då beror det på muskler. ;-) Jag tycker absolut att du ska ge LCHF en chans! Här hos mig hittar du tips på mat som också innehåller mer kolhydrater i form av frukt eller rotfrukter som kanske passar dig bättre. Lycka till!! Kram!
Angelica

2013-10-26 @ 20:46:45
URL: http://www.mariamalmgren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: