It´s my birthday!!

Publicerat 2013-10-10 21:12:25 | i kategori Vardag & familj,

Det var några dagar sen jag skrev nåt men ni håller i, och tittar in var och varannan dag. Puss på er!!! När jag är oinspirerad att blogga, inte känner att jag har nåt att säga så känns det inte som någon mening att krysta fram ett inlägg. Då är det bättre att vänta. Jag har dessutom varit lite låg och velat ägna min tid åt annat. Men ni är guld värda som hänger kvar!!
 
Och idag har jag haft en bra dag! Det är ju min födelsedag!!! Och faktiskt en av de bättre på länge, trots avsaknad av glamour...
 
Jag fick fantastiska presenter imorse! Förutom sång och barnteckningar fick jag en pulsklocka (Garmin Forerunner 110) och en övernattning på Björkuddens Hotell och Restaurang som ligger utefter Höga kusten. Och ikväll fick jag en flaska vin och presentkort på bio med tillhörande barnvakt av mina snälla svärföräldrar som barnvaktat min yngsta dotter ikväll. Bara bra presenter som jag verkligen önskat mig! Tack för det!! Min familj (bröder och föräldrar m.fl) har jag inte haft möjlighet att träffa, det får bli en annan gång.
 
 
Börjar känna mig taggad att träna igen, var ett bra tag sen nu. Tur jag har en teknisk man som kan läsa instruktionsboken och lära mig hur den fungerar... ;-)
 
Det här ser jag verkligen fram emot! Balsam för själen - låter ljuvligt!!
 
Men vad menar jag med ingen glamour? Ja, i övrigt har det varit i princip en helt vanlig dag. Visserligen blev jag serverad frukost med tända ljus (!) men sen var det jobb som vanligt.
 
Fast jag flexade ut tidigt för att åka och hämta äldsta dottern som varit och badat med fritids. Hon och jag gick då ut och åt middag, på en pizzeria. Inget fancy, men jag slapp ju laga middag och jag gillar ju kebabsallad! Lyxigt att få vara bara hon och jag ibland. Och så iväg till ridskolan där jag stod och frös.
 
Just nu sitter jag i min ensamhet (eftersom gubben är borta med jobbet över natten). Men jag älskar att få vara för mig själv ibland, och så har jag ju Sigge, katten. Så nu när jag postat detta inlägg, är det dags att tända några ljus, dricka lite te (nytt för dagen) och i stället för att äta tårta äta något annat väldigt gott!! Jag menar, vad ska man med socker till?! ;-)
 
Kesogrädde med vaniljpulver, hallon, blåbär, kokoschips, mandelsmör
 
 
Har inte smakat än, men ser fram emot det!
Postat av: Christine

Grattis! Om än en dag för sent :)

2013-10-11 @ 17:08:32
URL: http://cricriperu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: