Broccoligratäng

Publicerat 2012-08-21 22:18:26 | i kategori Alla recept,

Gjorde en god broccoligratäng igår som jag hittade i boken LCHF för hela familjen av Monique Forslund. Äldsta dottern hade bestämt att hon skulle laga middag så det skulle bli falukorv. Och då stod jag för ett tillbehör som åtminstone gick hem hos oss vuxna! :-)
 
1 broccolihuvud
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
100 g philadelphiaost
2 dl creme fraiche
1 dl vispgrädde
peppar och salt
2 dl riven ost
 
Lägg broccoli och skivad lök i en ugnsform. Blanda resten, utom osten, och häll över. Gratinera i ugn 180 grader i 30-40 min. Ta ur och strö över den rivna osten och gratinera tills osten får fin färg.
 
Jag använde fryst broccoli och körde in den i ugnen. Det blev vattnigt men funkade. Antagligen bättre att koka den först. Men jättegott!!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: