Dille på hallon

Publicerat 2012-08-07 19:29:32 | i kategori

Jag har fått dille på hallon nu. Det är ju så himlans gott! Och när det finns så mycket hemma är det ju svårt att låta bli.  Jag har ätit alldeles för mycket av allt möjligt. Inte nåt som inte är LCHF, men för mycket helt enkelt... Men alla bär gör mig så sugen på allt möjligt! Det är en trigger för mig tyvärr.

Bland annat det här åt jag på eftermiddagen. Och igen efter middagen och säkert igen senare på kvällen. I olika varianter. Gottigott...
På bilden är det turkisk yoghurt blandat med grädde och vaniljpulver, hallon och kakkross. Kakkrosset är en kokos/jordnötskaka som passar bra att ha som "smuldeg" till dessert.
 
Hallon innehåller 4,1 g kolhydrater/100g och är bättre än jordgubbar 8,3 kolhydrater/100 g eller blåbär 9,1 g/100g, men det hjälper inte, jag är väldigt känslig för kolhydrater.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: