Experimenterar

Publicerat 2012-08-19 14:37:16 | i kategori Godsaker,

I helgen har jag experimenterat med lite gotta. I fredags var jag sugen på choklad och testade att göra två olika choklad"rätter" med hallon. Tänkte först att jag skulle göra typ chokladfudge och kom sen på att jag ville testa att göra en kladdkaka också. Så jag gjorde båda två. Fudgen blev aldrig så hård så det gick att äta med fingrarna, bara med sked. Konsistensen blev som nutella. Men smaken var god. Kladdkakan blev en mastig chokladkaka, med kanske lite för mycket chokladsmak, men väldigt god med grädde och hallon till i alla fall. Jag ska nog ta och förfina recepten innan jag lägger ut dom. :-)
 
Jag hade samma grund. Sen delade jag smeten i två och la till lite extra grejer i det som skulle bli kladdkaka. Använde portionspajformar.
 
"Hallonchokladfudgen"
Det som blev chokladkakan
 
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: