Filmtips

Publicerat 2012-08-22 21:11:03 | i kategori Blandat,

Jag ser inte så många filmer för jag har inte tid med det. Men förra veckan fick jag ett ryck och tog med mig barnen och hyrde fem filmer. Tre till dom och två till mig! :-)
 
Den första, Letters to Juliet, hade jag inga förväntningar på alls, jag hade inte hört talas om den förut. Men den var bra. Jättebra!! Kanske en typisk tjejfilm, men vad gör väl det? Kärlek och romantik och bra skådisar som Amanda Seyfried.
 
What if you had a second chance to find true love? Tror du på den sanna kärleken?
 
Den andra filmen jag såg var The King's Speech, med COLIN FIRTH! Allt med honom är ju en given succé naturligtvis, även om han alltid kommer vara bäst som Mr Darcy... ;-) Filmen var jättebra! Handlar om kung Georg VI och hans svårigheter med sin stamning. Rekommenderas starkt! En film även för killar.... ;-)
 
The King's Speech bygger på den sanna historien om Englands kung Georg VI och hans kamp för att finna den röst folket så väl behövde höra.
 
 
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Åh, King's speech är en väldigt bra film! Det tycker tom jag som annars inte är så förtjust i drama.

Svar: Ja, mycket bra. Och jag tycker ju att Colin Firth är så bra! :-)
Angelica

2012-08-22 @ 21:32:46
URL: http://bakasockerfritt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: