Raoul Wallenbergs 100-årsfirande

Publicerat 2012-08-05 18:59:27 | i kategori Blandat,

Som jag skrivit tidigare var Kören Confetti med vår eminiente körledare Kjell Lönnå inbjuden att sjunga vid högtidlighållandet av Raoul Wallenbergs 100 årsdag:

Sigtuna: Högtidlighållandet av Raoul Wallenbergs 100 års dag

I närvaro av HKH Kronprinsessan Victoria och Raoul Wallenbergs familj i ett arrangemang av Raoul Wallenberg Academy of Young Leaders (RWA), SECO och SSHL. Medverkar gör talmannen Per Westerberg, utbildningsminister Jan Björklund, författaren Ingrid Carlberg, Raoul Wallenbergs familjemedlemar Michael Wernstedt och Cecilia Åhlberg, samordnare för Raoul Wallenberg 2012 Olle Wästberg samt Elsa Larsson Regnström från RWA. Kjell Lönnå med kör och Lilla kören, Blåssymfonikerna och diregent Pelle Olofsson spelar musik. Tid: 14.00 Plats: Aulan, Sigtuna Humnistiska Läroverk (SSHL)

Först deltog Barack Obama med en videohälsning. Sen hölls det flera tal där vi sjöng emellan. Sist var ett specialskrivet oratorium, men då hade vi gått därifrån så jag hörde nästan inget av det.

För mig var det här en stor dag! Så himla roligt att få åka iväg på en sån grej, att få sjunga för sådana människor på en sån typ av tillställning är inte alla förunnat. Och så gick det så bra!! Jag är helnöjd med vår prestation!! :-)  Och vädret var jättefint! Inne i lokalen var det dock jättevarmt och vi var rätt svettiga efter sången...

Nedan kommer några bilder från dagen, på några av mina underbara, fina körkompisar. Och en dålig bild på kronprinsessan. Hon åkte iväg direkt efter och var inte med och åt någon tårta som vi andra var. Men vacker som en dag var hon. Mycket vackrare och smalare i verkligheten än på bild. Och väldigt snyggt klädd! :-)

Postat av: Helena

Vad roligt med bilderna - man ser på alla glada och fina confettisar att det var en höjdardag :) Jag hade ingen kamera med mig - är det OK om jag lånar bilderna?

Svar: None
Angelica

2012-08-05 @ 20:05:48
Postat av: Angelica

Helena, jag fick problem med att svara på kommentaren.
Naturligtvis får du låna bilderna, det får alla Confettisar göra!

2012-08-05 @ 21:16:33
URL: http://ankianka.blogg.se
Postat av: Jessica

Vilka härliga bilder!
Jag lånar gärna dom också!
du har inspirerat mig att komma igån med bloggningen igen! jag beundrar dig att du skriver varje dag! Min förhoppning är att göra det också!
Och du är så duktig med både mat och träning!! jag ska också bli lika duktig!

Svar: Har semester ännu, inläggen kommer nog mer sällan när jag börjar jobba... :-)Det är så kul att någon läser det jag skriver och att jag kan inspirera någon är ännu roligare! Lycka till Jessica, jag vet att du kan!! Kram
Angelica

2012-08-05 @ 23:23:47
URL: http://jessica73.bloggo.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: