Toast på kesoplättar

Publicerat 2012-08-31 08:50:56 | i kategori Alla recept, Mat,

Testade något nytt till middag igår som jag varit sugen på att testa länge. Och det blev hur gott som helst! Receptet kommer från Åse som har bloggen 56 kilo och ni hittar originalreceptet här - hon kallar detta för Croque Monsieur.
 
Jag gjorde till mig och maken och dubblade receptet
 
2 ägg
1 liten burk keso
1,5 msk fiberhusk
lite salt
ost
skinka
tomat
 
Blanda ihop ägg, keso fiberhusk och salt. Stek plättar i smör på medelvärme. När du vänt på plätten kan du lägga på ost, skinka och tomat, så osten får smälta. Lägg den andra plätten över och servera.
 
Tips!
Det går att använda stavmixer så blir det nog en jämnare smet, jag bara vispade ihop det.
Det tar ganska lång tid innan de går att vända, jag försökte alldeles för tidigt och det gick inte så bra ;-)
Använd den fyllning du själv gillar. Men ost och skinka är ju en klassiker.
Jag lade på mycket fyllning på båda plättarna så den blev högre, och maken fick tre plättar med mycket fyllning.
 
Detta var mycket godare än jag trodde! Rekommenderas!!
 
Postat av: Anonym

Gott

2015-05-25 @ 15:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: