Tuggummi

Publicerat 2012-08-14 17:54:00 | i kategori Tips,

Jag tuggar tuggummin myyycket sällan. Först och främst vill jag ju inte ha tuggummin med socker i naturligtvis. Men sen gillar jag inte konstgjorda sötningsmedel heller. Dessutom brukar jag tycka att jag blir hungrig och sugen av att tugga det så jag slutade för länge sedan. Och blir jag hungrig av det har jag fått en insulinhöjning vilket gör att viktminskningen hindras. Och det känns ju dumt att utsätta sig för det! Och så känns det ju väldigt onödigt att slösa 1,4 g kolhydrater på ett litet tuggummi också, jag kan ju äta så mycket gott för det! ;-)
 
Hittade ett blogginlägg om att tugga tuggummin som får mig att stå fast vid mitt beslut att sluta tugga.
 
Läs gärna inlägget från Martinas blogg!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: