Bakery+

Publicerat 2012-12-21 21:19:27 | i kategori Blandat,

Jag har köpt ett nytt sötningsmedel, det som Mariann varit med och tagit fram, Mariannsocket. Det heter Stevia Vital Bakery+ och kan köpas HÄR.
 
Så här skriver säljaren:
"SteviaVital® Bakery+  är en kvalitetsprodukt och innehåller bara det exklusivaste, sötaste och renaste extraktet av Steviabladen. Stevia är väldigt sött så för att göra det enklare att hantera har vi blandat med Erytritol som är en naturlig sockeralkohol från bland annat frukt och svamp. SteviaVital® Bakery+ är ca 3x sötare än socker och enkelt att mäta upp med sked t ex. Här i praktisk återförslutningsbar zip-påse.
Blandas med fördel i livsmedel som hel eller delvis ersättning av socker eller andra sötningsmedel. Se våra tips på sajten. Eftersom sötman i SteviaVital® Bakery+ steviasocker är låg kan den enklare doseras.

Passar till t ex: Stevia Bakery+ är speciellt framtaget för Bakning och är utarbetat tillsammans med Mariann Andersson (Mariannslchf.se) för att passa alla LCHF-recept på sajten. Bakery+ går även att använda till traditionell bakning."

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det. Jag tror att det är bättre än de andra jag provat, Sukrin, Sukrin Melis, Stevia Strö. Det är i alla fall sötare än dem, man får dra ner på mängden. Har inte använt det så många gånger ännu, men ibland tycker jag det smakar jättesött i smeten, men sen inte alls mycket i den färdiga kakan. Och ibland blir det jättebra! I sista kakan blev det i alla fall väldigt bra, recept kommer på den senare! :-)

 

Har någon av er testat detta sötningsmedel?

 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: