Dans och sång

Publicerat 2012-12-09 20:22:00 | i kategori Vardag & familj,

Idag har det varit full upp! Först hade 7-åringen dansuppvisning. Jag tyckte vi var ute i god tid med att frukost och göra oss i ordning, men sen blev det halvkaos i alla fall. Vi kom iväg, men utan dansskorna... Nåja, det gick ju att dansa utan skor också som tur var. Det är så himla roligt att se hennes framsteg! Kommer inte riktigt ihåg hur länge hon dansat men tror det är två år nu. Och den här sista kursen har verkligen varit bra! Det syns verkligen att hon tycker det är roligt! Är det framtidens musikalstjärna vi har här hemma? För hon gör inget annat än sjunger och dansar HELA tiden! :-)
 
 
Suddigt, men den bästa som vi fick till. Länst fram, tredje från vänster, i röd klänning :-)
 
Jag lämnade familjen på dansshowen innan det var slut och drog iväg på min aktivitet för dagen. Jag sjunger ju också i kör och idag skulle vi sjunga på en julmarknad. Kallt var det, som vanligt. Och roligt var det, som vanligt. Även om jag inte kände att jag hade tid egentligen, men ibland måste man ställa städning åt sidan. Igen...
 
Det var så skönt att komma hem sen. Till findukat bord och god mat. Det är ju Anna-dagen idag, och både jag och äldsta dottern har Anna som andranamn, och det här var väl ett sätt att ta igen att maken inte kom ihåg min riktiga namnsdag! ;-) Fast vi brukar ju inte uppmärksamma namnsdagar egentligen, även om det skulle kunna vara en rolig tradition.
 
Adventsstaken tänd
 
Mysigt med stjärnor och tända ljus
 
Vitkålsgratäng, med vitlökstwist (fast jag föredrar min vanliga ;-))
 
Fläskfilé med vitkålsgratäng och grönsaker
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Vad härligt med dansuppvisning. Vi har frågat sonen om han vill gå på dans (han dansar mycket hemma) men han vill "hitta på själv" och vill inte gå och dansa i grupp. Skulle ha varit kul att se honom dansa med andra.

Vitkålsgratäng är så gott! Det var ett tag sedan jag gjorde det nu, så det måste upp på menyn snart igen.

2012-12-09 @ 21:27:01
URL: http://vardagfest.blogspot.com
Postat av: Lana

Vad mycket du skulle hinna med! :)
Så mysigt med tända ljus! Det hade vi också igår... i hela köket! :)
Ha en toppen måndag! Och ta det lugnt! Bloggen kan vänta! :)
Kramar!
//Lana

Svar: Tända ljus är det bästa med den här årstiden :-)
Angelica

2012-12-10 @ 09:08:32
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: