Skiddag

Publicerat 2012-12-27 16:57:00 | i kategori Träning, Vardag & familj,

Igår var en väldigt seg dag. Hade sovit för lite, jag var less över att mitt öga såg värre ut än vanligt (alldeles rött och uppsvullet) och så var jag så svullen. Men idag har det känts mycket bättre. Vi lyckades ta sovmorgon hela högen, barnen sov till närmare åtta tror jag och jag klev inte upp förrän nio. Mycket skönt!!
 
Det visade sig också att man fick se lite blå himmel och lite lite sol så vi beslöt oss för att åka till Sidsjön. (Ett populärt fritidsområde i närheten) Barnen har fått slalomskidor i julklapp så idag fick de testa för första gången. Och det gick över förväntan! Stora lärde sig svänga på en gång och lilla lärde sig i alla fall att åka rakt fram! :-)
 
Vi testade bara i en liten pistad backe där det går att öva sig på skidor och åka pulka.
 
Lilla tar igen sig lite mellan åken
 
Stora som är glad över att vi tvingade henne att börja åka slalom ;-)
 
Nu är jag tyvärr trött och seg igen. Men känns bättre att vara trött och seg över att ha rört på sig i stället för att ha sovit för lite. Det blev några varv upp och ner för backen, puttandes stora och bärandes lilla. Och efter det tog jag på mig längdskidorna, men orkade bara ett varv idag (3,1 km). Det kändes i både armar och ben att jag redan motionerat.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: