En varm dag

Publicerat 2012-07-24 22:03:04 | i kategori Blandat,

När jag klev upp vid 8-tiden imorse var det strålande sol och närmare 20 grader. Hmm.. vi som skulle vara hemma och fixa idag. Skulle vi åka och bada istället? Jag började med att dra ut på min lilla joggingrunda jag har här hemma (4,1 km) före frukost.
 
 
Sen började vi fundera. Vi kom överens om att åka till Himlabadet. Där säljer de mat så vi inte behövde tänka så mycket på matsäck. Mannen tog hand om packning medan jag duschade och gjorde mig i ordning. Tack för det! :-) Sen omringades vi av mörka moln mest hela dan men solen sken över oss nästan hela tiden. Och det var varmt... men skönt!
 
 
Lillan hade tid hos tandläkaren mitt på dan och svischade dit med sin far. Och belönades med glass efteråt! ;-)
 
 
Hon fick också såna här armpuffar. Svindyra men jag hoppas de är värda sina pengar. De gillades och hon badade rätt mycket utan att vi behövde hålla i hela tiden, mycket bra! Och stortjejen övade på att simma och klarar nu av att simma flera meter! Lite mer övning så kanske hon lärt sig simma innan sommaren är slut!
 
 
Eftersom man blir väldigt trött av att bada en hel dag åkte vi in på ICA på hemvägen och köpte en bit kött som grillades. Till det blev det vad vi hade hemma. En sallad på isbergssallad, lokala tomater, gurka, avokado och även Feta Greta (en jättegod ost). Och färdig bearnaisesås. Lättsam middag i all enkelhet, men väldigt gott!!
 
Postat av: Christina

Rasmus har också såna där armringar... Köpte dom när vi gick på babysim. Verkligen SVINdyra, men de är faktiskt himla bra. Han "simmar" själv hela tiden .. ibland kommer han håller i sig i nån av oss för att hämta andan lite, men sen är det full fart igen!! :-) Hoppas ni hade en bra baddag!! Imorgon blir det Tranviken för oss igen. Gäller o passa på när solen väl värmer...det är vi inte bortskämda med!!
Ha de bra! Kram

Svar: Ja jag visste att de var dyra, men in såå dyra ;-) Men de kommer nog att användas! Vi hade en väldigt bra dag! Man var ju bara tvungen att bada idag, första gången för mig den här sommaren! Kram
Angelica

2012-07-24 @ 22:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: