Pannkakor och kalas

Publicerat 2012-07-26 22:34:53 | i kategori Alla recept, Vardag & familj,

Igår lämnade vi alla måsten hemma igen och tog en baddag. Det var inte lika fint väder som dagen innan, men det var helt okej. Det blev Kubenbadet. Jag åkte in på ICA innnan och köpte en sallad åt mig själv och prinskorv och cocktailtomater som barnen mumsade på. De fick välja på att köpa hamburgare eller korv på grillen eller äta prinskorv och tomater och det gick åt nästan allt. Det tyckte mamman om! :-)
Till lunch idag gjorde jag LCHF-pannkakor. Men till ungarna sa jag att det hette "amerikanska mandelplättar". Hade jag sagt pannkakor hade de vägrat smaka, pannkaka ska ju bara smaka på ett sätt. :-) Stortjejen hade en kompis på besök som genast började säga att det var gott och åt som bara den, och då var ju mina tjejer tvungen att hänga på också. Så alla åt och tyckte det var gott, helt otroligt!! Det blev inte ens någon pannkaka kvar till mig utan jag fick äta gamla rester. Men det gjorde inget, att barna gillade maten var viktigast! :-) Pannkakorna serverades med bär, sylt och grädde. Receptet har jag hittat hos Åse. (Jag använder samma recept till mina våfflor)
 
(jag använder en liten stekpanna)
Sen skyndade jag mig och svängde ihop några kakor från min nya bakbok. Vi skulle iväg på 2-årskalas och jag kan tycka att det är lite tråkigt att inte fika nåt så ibland tar jag med mig eget fika. Just de här blev inte så bra, men om det beror på receptet eller mina bakkonster kan jag inte svara på. Jag hade väldigt bråttom...
Så här såg jag ut :-)
Det var väldigt varmt hemma så jag tog shorts.
Tyvärr var det inte samma värme dit vi åkte, men lite sol fick vi på oss i alla fall.
 
 
 
Dags för kullerbytta med pappan!
Mina älskade barn!
 
 
Och slutligen naturbilder
 
 
 
 
 
 
Postat av: Marie Fällmer

Jisses va smal å snygg du är - å himla snygga shorts! ;) Anammade lchf jag med för några år sen men saknade vissa delar för mkt för att fortsätta. Lite synd för jag mådde verkligen bra då. Står lite mitt emellan av vad jag egentligen tycker om lchf. Kortsiktigt ja, men i långa loppet måste jag ändå säga nej (sjuksyster som jag är!)... Du förstår säkert varför... ;)
Nä, jag ska försöja satsa mer på träning (trodde aldrig jag skulle säga det men jag vill oxå börja springa!) å att äta mindre portioner. Mat är alldeles för gott, hujedamej! Men - nu är vi nöjda med våra tre troll så det är på tiden att göra nåt åt kroppen nu!

Svar: Så snällt sagt Marie!! Jag har en hel del kvar jag vill bli av med men har kommit en bit på väg.
Själv saknar jag inte så mycket, har alternativ till det mesta. Och god mat äter jag hela tiden! :-)

Har sett att du är flitig med morgonpromenader, bra jobbat!!! Inte så lätt med en liten jämt...

Det kan ju vara kontroversiellt med LCHF inom vården. Men jag planerar att göra inlägg om LCHF och få över fler på min sida ;-)
Angelica

2012-07-26 @ 23:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: