Pinsamt värre

Publicerat 2012-07-23 21:50:32 | i kategori Blandat,

 
Hade ärenden i Birsta idag. Skulle på IKEA, Clas Ohlson och Biltema. Funderade på att kanske gå och titta efter ett par byxor också, men gick först in på IKEA. Gick runt, plockade på mig det jag var ute efter (och lite till, sådär som man gärna gör på IKEA). Stod i kö hur länge som helst, kollade saldot under tiden för att se om jag hade tillräckligt med pengar på kontot. Det var lugnt, jag hade så det räckte. Väl framme i kassan ser jag oroligt på displayen. Hmm, det blev mer än jag räknat med... Skulle det räcka?? Drar kortet, "Medges ej". OJDÅ! Fram med mobilen för att föra över pengar, mobilbanken fungerar helt plötsligt inte. Jag börjar svettas. Kön är lång och de är nog ännu mer irriterad än vad jag var i kön. Vad göra?? Jag fick packa vagnen, lämna den och gå och ta ut pengar. Gick iväg till bankomaten, tog ut det jag hade, men inser att det, tillsammans med det jag hade i plånboden, ändå inte räcker. Mobilbanken fungerar fortfarande inte. Snabbt telefonsamtal hem för att få en nödöverföring. Provar sen att starta om telefonen, sen fungerar mobilbanken. Hittar samtidigt ett tillgodokort på IKEA. Det visade sig innehålla närmare 500 kr. Hade jag hittat det tidigare hade jag undsluppit pinsamheten och tjänat en hel del tid... Efter den pärsen hade jag inte alls någon lust att gå och titta på byxor...
 
Sen iväg på Clas Ohlson, det ärendet gick fort. Men sen skulle jag ta mig till Biltema. Först värsta bilköerna, sen kom rondellerna... Jag hade inte varit på nya Biltema förut och var inte helt säker på hur jag skulle ta mig dit. Huset såg jag ju, men det fanns inga skyltar. Hmm, jag tar något extra varv i rondellerna innan jag hittar fram. Hittar den eftersökta cykelslangen rätt fort. När jag sen skulle därifrån och in i första rondellen igen börjar jag köra ut och inser precis att bilen från vänster kommer i raketfart! Stod på gasen och klarade mig med nöd och näppe. Sen körde jag tacksamt lugnt och försiktigt hem!
 
Hur kunde detta bli så mycket pengar? ;-)
 
 
 
 
Montering av ny cykelslang så vår lilla unge kan cykla igen
 
 
Vad resten av familjen gjorde när mamman drog på IKEA. (Stortjejen skulle till kompis)
 
 
 
 
 
Postat av: Anna-Lena_

Roligt att läsa din blogg. Jag förtår att det blev pinsamt.

Svar: Kul att nån läser! :-)
Angelica

2012-07-24 @ 17:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: