Börja med matdagbok igen?

Publicerat 2012-11-10 15:31:50 | i kategori Blandat,

Hmmm... jag satt och läste igenom kategorin Matdagbok, och det såg ju väldigt bra ut. Nu är naturligtvis inte den helt rättvis då jag inte redovisat varje dag, men det känns som att jag äter mycket mer mat nu för tiden. Och tränar mindre. Inte konstigt då att jag inte går ner i vikt... Har funderat på att börja med matdagboken igen. Inte varje dag, men det blir ett sätt att redovisa både för mig och er vad/hur mycket jag äter. Nu vet inte jag vilka ni är, men några är veteraner inom LCHF, några mittemellan, och några är säkert nya.
Vad säger ni? Är det någon av er som skulle vara intresserad av matdagbok?
(i och för sig visar jag ju ofta bilder på vad jag äter, men det kan vara ganska sållat...)
Postat av: Catharina

Ett tips! Många märker att de äter mindre om de utesluter mejerier eller åtminstone drar ner på det. Nötter och choklad samt LCHF-bakverk kan också leda till för mycket ätande. Jag äter mindre grädde och creme fraiche nu, satsar i stället på avokado, smör, majonäs, nötter/frön! Jag har inte tagit på mejerier helt, jag kanske äter det varannan dag i stället för som förut då jag åt det varje dag!
Matdagbok tror jag är jättebra!

Kram C

Svar: Jag har försökt dra ner på mejerier och tycker det är svårt. Fast jag tycker även om att äta mindre grädde, känns lite fräschare då. Och sen vet jag att jag äter för mycket bakverk, jag har ju ett sockerberoende i botten som gör det svårt att vara utan... Men det är väl som vanligt, det går lite i perioder. Snart kanske jag är ordenligt på banan igen! :-)
Angelica

2012-11-10 @ 18:03:55
URL: http://lycka33.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: