Dagen till ända

Publicerat 2012-11-04 20:24:13 | i kategori Blandat,

Så var den här dagen snart till ända, och även helgen. Det finns väl inga dagar som går så fort som helgdagarna?
Jag hade egentligen tänkt ge mig ut på en joggingtur på morgonen, men med den träningsvärk jag har överallt, kändes det som en bättre idé att helt och hållet ta en vilodag från träningen. Ganska skönt det också ;-)
Jag har i stället tagit det ganska lugnt hemma. Varit och handlat, funderat lite på mat och recept. Försökt välja ut de 7 bästa recepten jag gjort/gör, och det är inte lätt. Jag har kommit på att jag gör så många goda maträtter så det är så svårt att välja!
Idag har jag i alla fall gjort en av mina favoriter. Svärföräldrarna, svägerskan med sonen och makens farfar har varit här på middag idag så det blev till att ha middagsbjudning igen. Och inte mig emot, jag gillar att laga mat! Annat var det för några år sen, men nu har jag kanske börjat lära mig. Sen jag började med LCHF lagar jag så mycket god mat, så det brukar inte vara några större problem med att komma på nåt att laga.
Jag testade också att göra en ny efterrätt, eget recept, men jag ska prova laga det igen innan jag släpper det receptet. Det skulle bli en chokladkaka, men blev mer en mousse, så jag ska fundera lite på det. Fast smaken var det inget fel på!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: