Ibland kör det ihop sig

Publicerat 2012-11-27 20:37:00 | i kategori Mat, Matdagbok,

Tisdagar är min körkväll, jag har alltid körövning då och den brukar gå före allt annat. Måste maken iväg på nåt ordnar han barnvakt. Men ikväll blev det lite körigt. 7-åringen har i vanliga fall sin körövning på onsdagar, men hade sin ikväll i stället. Och maken hade föräldraråd på dagis. Så det fick lösa sig med att svärföräldrarna fick komma hit och ta hand om 3-åringen. Och jag tog med mig 7-åringen på min kör först. Gick därifrån och lämnade henne på sin kör. Gick tillbaka till min kör i 45 min och gick sedan tidigt därifrån för att hämta henne.
 
Och kom hem till en totalt övertrött 3-åring som bara ville ha pappa. Suck... det löste sig genom att 7-åringen mer eller mindre tog hand om sig själv och fick läsa sin godnattsaga själv... Ibland vill det sig inte riktigt... Men nu sover båda två och jag väntar hem maken snart.
 
 
Dagens mat:
 
Lunch 13.45: köttfärssås, ostgratinerad aubergine och squash, en avokado, tomater och gurka
 
Middag 16.30: omelett med salami och västerbottenost, broccoli, gurka och tomat
 
Kvällsfika 20.30: tre överblivna ostchips, en kopp te med kokosfett
 
Jag ägnade lunchen åt att ta en promenad, därför blev det sen lunch idag.
 
 
 
 
Postat av: Eva Persson

Hur gratinerar du auberginen?

Eva

Svar: Maken som gjorde detta. Olivolja i botten på formen, ett lager med aubergune, på med olivolja, flingsalt, ett lager med squash, olivolja, flingsalt. Sen dubbla lager med präsost i skivor :-)
Angelica

2012-11-27 @ 21:28:41
Postat av: Eva Persson

Auberginen och squashen är skivad?

Ursäkta..

Svar: Ingen fara! :-) Ja, grönsakerna var skivad först. Kör på bara, det mesta blir gott! :-)
Angelica

2012-11-27 @ 23:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: