Improvisationsmiddag

Publicerat 2012-11-23 16:56:23 | i kategori Alla recept, Mat,

Som jag skrev på facebook igår hade jag glömt att planera gårdagens middag. Jag visste att jag hade massor av grönsaker i kylen, och att jag hade grädde och creme fraiche. Men inga ägg. Så det där med omelett som nödlösning gick bort. Och hur kul är det med bara grönsaker och grädde typ? Nja... inget jag var sugen på iaf... Som tur var hittade jag två kycklingfiléer och lite bacon i frysen som jag kunde ta med i improvisationen.
Det blev en slags kyckling- och baconlåda med goda grönsaker som jag blev väldigt nöjd med!
  • 2 kycklingfilé
  • 1 pkt bacon
  • champinjoner
  • 1 squash
  • brysselkål
  • 3 dl grädde
  • 1 dl creme fraiche
  • ost
 
Jag stekte kycklingen i bitar, med bacon i bitar. Samtidigt i en annan stekpanna stekte jag skivade champinjoner, skivad squash, och brysselkål. Brysselkålen fick stekas för sig, det rymdes inte allt. Och så hällde jag i grädde och creme fraiche och lät brysselkålen koka lite i det. Jag la champinjonerna och squashen i botten av en form. Lade kyckling och bacon över, i mitten. Och runt om hällde jag sedan ut brysselkåls"såsen". Sen rejält med riven ost på det och in i ugnen för gratinering.
SÅ ENKELT OCH SÅ GOTT! :-)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: