Jogging i lördags

Publicerat 2012-11-20 09:01:00 | i kategori Träning,

Måste bara berätta om min joggingtur i lördags. Jag har ju sista tiden känt mig lite hängig och lite halvförkyld. Jag tog en massa D-vitamin på fredag kväll och vaknade pigg på lördag. Så jag drog på mig löparkläder och drog ut på en runda innan frukost. Bäst att passa på innan känslan gått över liksom! Och medan jag joggade gick det ibland långa sträckor där jag inte alls tänkte på att jag joggade eller att det var jobbigt. Jag gick i uppförsbackarna, ville inte ta ut mig helt. Jag tänkte på sånt som gör mig arg under tiden, som varför rekommendationerna för D-vitamin är så låga, varför det serveras margarin i skolan osv och då försvann tiden väldigt snabbt! :-)
Jag fortsatte tills den skogsväg jag var på tog slut och vände hemåt. Och kände samtidigt att jag hade kunnat fortsätta någon kilometer till. Jag var inte andfådd och kände mig heller inte särskilt slut. När jag kom hem visade det sig att jag klarat 9,1 kilometer! Visst, det gick inte så fort, men vilken känsla att ändå klara så långt! Jag har känt det förut och mest denna gång LCHF=UTHÅLLIGHET!! Min make håller med, han har en helt annan uthållighet nu med LCHF än tidigare.
Har ni själv några liknande erfarenheter?
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: