Kosttillskott

Publicerat 2012-11-16 21:26:00 | i kategori Blandat,

Igår levererades min beställning av min kurir ;-) Tack för det!
Nya vitaminer till barnen, Omega 3 och D-vitamin till oss vuxna. Och nytt kokosfett. Har bara Kung Markattas hemma och jag gillar inte riktigt kokossmaken i den. Tycker inte teet smakar bra med det i, så nu ska jag testa detta som ska vara både smak- och luktfritt.
Jag gick ut hårt och tog 2 tabletter D-vitamin på en gång, 5000 IE. (Livsmedelsverket rekommenderar oss att äta 300 IE, men jag litar mer på Andreas Eenfeldt och hans rekommendationer)  
Tar ni några kosttillskott?
Postat av: Mia

Jag inbillar mig att Per är piggare/på bättre humör nu, men det är väl bara önsketänkande då vi bara hållit på sen i måndags, och då han själv inte märker av nåt än. Kan ju bara vara att han tycker synd om sjuklingen här hemma så att tålalmodet har varit lite bättre.

Vi kör med D-vitamin, en magnesiumblandning och Omega-3. D-vitamin och Omega tre för lillen, (båda utblandade med godare barnvänlig dryck i små snapsglas.) :)

Hoppas, hoppas, hoppas att det kommer hjälpa, både för oss och för er! :)

2012-11-16 @ 23:45:52
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Fru H

Jag äter D-vitamn (och kommer att öka nu när jag läst hos Kostdoktorn!) blir alltid annars deppig där i slutet av februari och mars när D-vitaminen är som läst i kroppen.
Det där kokosfettet använder jag, köper på Coop eller CityGross och det varken smakar eller luktar och funkar perfekt både till att steka i, baka och ha i kaffe/teet.
Ha en härlig lördag!

2012-11-17 @ 09:08:18
URL: http://bakommolnenskinersolen.blogspot.se
Postat av: Fröken Nilsson

Omega3, Dvitamin 4000IE , Magnesium och Bvitamin åker ner var dag......

2012-11-17 @ 09:38:30
URL: http://frokennilssonskok.blogspot.com
Postat av: Lana

Japp! omega3, d-vitamin, c-vitamin, b-vitamin, magnesium och zink. :)
ha en fin fortsatt dag!
//Lana

2012-11-18 @ 16:02:57
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: ealina

Jag och maken kör båda med omega3 och D3. Ibland då och då tar jag en magnesiumtablett på kvällen. Det gör inte han. Ibland om jag äter dåligt med ägg under en period tar jag även Bvitaminkomplex.

Barnen äter omega3 (Pharbio) och D-pearls (för barn) och en Minallvit med jordgubbssmak. De älskar sina små "godisar" och äter dem gärna till efterrätt, haha.


Svar: Den nya sorten jag köpte till barnen den här gången uppskattades inte, det var ingen god smak på dom. De förra åt de också som efterrätt :-)
Angelica

2012-11-18 @ 16:22:46
URL: http://ealina.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: