Trött och sliten

Publicerat 2012-11-14 11:15:00 | i kategori Personliga tankar,

pJag känner mig trött och sliten dag ut och dag in känns det som... Tydligen märks det på jobbet också där det är en del som undrat hur det är och att jag ser trött ut. Mitt röda svullna öga hjälper inte direkt till. Det känns som att jag skulle behöva skratta lite. Även om jag har underbara arbetskamrater som får mig att skratta på dagarna räcker det inte riktigt till. Ibland känns livet som en enda kamp. Svårt att få ihop livet, tiden, allt jag vill göra, och en harmonisk familj på det. En omöjlig ekvation!
Är det det här som kallas vinterdepression kanske?
Utdrag från NE:
Depressionen har melankoliska drag ... Till skillnad från vid andra depressioner föreligger ofta ökat sömnbehov, ökad aptit (särskilt på kolhydrater), viktökning och försämring på eftermiddagar och kvällar.
Det där är ju inga symptom jag vill ha...
Men jag har beställt D-vitamin som jag får vilken dag som helst, och då får jag se om det blir någon skillnad, hoppas det!
Mer om D-vitamin och D-vitaminbrist kan du läsa om HÄR.
Försöker se pigg ut, men lyckas inte så bra...
Postat av: Marie

Jag har börjat äta D-vitaminer redan, håller tummarna för att det funkar för annars blir det en lång vinter!

Svar: Ja jag hoppas det funkar! Men tycker det är lite svårt att veta hur mycket jag ska äta. Ska läsa på lite till :-)
Angelica

2012-11-14 @ 17:21:23
URL: http://motiveramignu.blogg.se
Postat av: Mia

Vi kör två 5000 E per dag vi, men man ska väl anpassa efter bl.a. kroppsstorlek. Du kanske klarar dig med lite mindre.
"Vilken dos är bäst för dig? Förslag: Om du är en stor man, ta 4 000 – 5 000 E dagligen. Om du är en liten kvinna så lär 2 000 E räcka långt, men 4 000 E skadar inte." från Kostdoktorns sida om D-vitamin.

Svar: Tack Mia! Har läst det förut, men glömt bort :-) Kan vara svårt att räkna om till den andra enheten som ofta står. Men vad jag förstått så ligger det rekommenderade dagsbehovet på myyycket lägre!
Angelica

2012-11-14 @ 19:48:04
URL: http://maria.bernhardsson.se/blog/
Postat av: Mia

Japp. En tablett är 2500 på den vi köpte. Var väl samma ni tog.

2012-11-14 @ 20:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: