Ute och åkt idag

Publicerat 2012-11-01 20:42:00 | i kategori Blandat, Mat,

Idag har jag varit ute och åkt med barnen. Först var vi och köpte nya träningsskor och träningsbyxor till mig. Sen gick vi en sväng på Toys R Us och köpte några småsaker till i morgon. Tänkte att jag skulle hitta på nåt litet halloween-firande för barnens skull. Och sen åkte vi på BIO! Eftersom det bara var vi tjejer gick vi på tjejfilm - Tingeling, Vingarnas hemlighet. Väldigt bra film för oss, jag gillar Tingeling :-) Och direkt efter middagen var det dags att åka till ridskolan.
Detta har inneburit att matlagningen fått stå tillbaka idag. Till lunch blev det rester. Köttfärssåsen från igår som jag bara tog en klick creme fraiche till. Och till middag fick det bli äggröra med purjolök och prinskorv. Bara sånt som jag hittade i kylen. Som sagt, det går oftast att hitta mat i kylen! Det behöver inte alltid krävas en massa matlagning före. Det går att ha bråttom och fortfarande äta hälsosamt! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: