God bearnaisesås

Publicerat 2012-10-14 21:44:19 | i kategori Tips,

Jag vet, det sägs att det är lätt att göra egen bearnaisesås, men jag har inte vågat mig på det än...
 
Däremot har jag testat ett antal färdiga såser :-)
 
Erik Lallerstedt har flera goda såser, en av dom är Bearnaise Provencale. Se vilket lågt kolhydratinnehåll, mindre än 0,5 g kolhydrater/100 g!
 
 
Har ni något bra recept på bearnaisesås att tipsa om? Som ni provat själva och vet funkar? :-)
Postat av: Fröken Nilsson

Länkar till den smidigaste bean ever ;)
http://frokennilssonskok.blogspot.se/2012/06/bearnaise.html

Svar: Ska testa! Tack så mycket!!
Angelica

2012-10-15 @ 09:20:05
URL: http://frokennilssonskok.blogspot.com
Postat av: Louise

Jag har gjort egen Bea sås. En tärning ekologisk grönsaksbuljong, dragon, en burk Creame fraiche. Smula ner allt i creme fraichen och rör om låt stå i kylen en liten stund. Fick tips om att man kunde ha i gurkmeja me så får man färgen, men har ej hunnit testat :-)

Svar: Tack för tipsen Louise! :-)
Angelica

2012-10-19 @ 08:32:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: