Hamburgermiddag

Publicerat 2012-10-28 19:53:47 | i kategori Alla recept, Mat,

Idag blev det hamburgare till middag. Jag tog 600 g nötfärs (vårt nya ekologiska) och bara blandade i salt och svartpeppar och stekte i smör. Och så fick det smälta en hel del ost uppepå. Det finns kanske bättre sätt att göra goda hamburgare, men jag bara gjorde som jag tyckte. 
Jag gjorde också hamburgerbröd till mig och maken. Barnen fick vanliga. Jag använde mig av ett recept jag hittade på lchfrecept.com. Jag tyckte bröden blev lite sådär. De funkade som hamburgerbröd, men tyckte de blev väldigt kompakta. Får se om jag gör dom igen. Någon av er kanske har tips på bra hamburgerbröd?
Så här gjorde jag i alla fall:
Hamburgerbröd, 4 st
2 ägg
2 dl riven ost
2 dl pofiber
2 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver
salt
sesamfrön
Blanda alla ingredienser utom sesamfrön. Låt svälla. Forma bullar och tryck dit sesamfrön. Grädda i 200 grader i 20 minuter.
Jag blandade också ihop en egen dressing, men utan recept. Det blev rätt mycket dressing av detta...
Dressing
ca 2 dl cremefraiche
0,5-1 dl majonnäs
1 msk chilisås
1 tsk tomatpuré
1 msk bostongurka
1 tsk dijonsenap 
 
 
Postat av: NATALIE

ambitiöst att göra eget! det ser gott ut :D

Svar: Då vet man vad man äter i alla fall :-)
Angelica

2012-10-30 @ 19:33:19
URL: http://naataali.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: