Hämtar kraft genom att njuta

Publicerat 2012-10-27 14:48:03 | i kategori Mat, Träning, Vardag & familj,

Idag har jag passat på att tanka lite energi. Trots en väldigt tidig morgon känner jag mig pigg idag och var och tränade på Friskis och Svettis en timme klockan 9. Roligt pass var det och jag hade bra med energi, jättekul var det! Jag hade laddat upp med ett kokt ägg innan.
 
När jag kom hem var huset tomt så jag passade på att hälla upp ett skumbad. Medan vattnet fylldes på åt jag ett fröknäcke med mycket bregott, ett ägg och majonnäs. Sen njöt jag i det sköna, varma badvattnet och tittade lite i nyaste Damernas värld.
 Jag valde det som såg lyxigast ut av barnens bubbelbad :-)
Sen var det dags för lunch så maken gjorde pannkakor till barnen och kesoplättar till oss. Vi hade på ordentligt med skinka och ost, mumsigt! Tyvärr blev plättarna lite för geggiga, men det gick ner ändå. 
3-åringen vaknade redan kvart över fem (!) imorse så det fick bli en sovstund för henne idag. Vi tog på oss kläder och gick ut på en barnvagnspromenad. Det är så fint väder här idag, solen skiner och det är vitt på backen. Det var inte så svårt att övertala mig om att det var jag som skulle gå med vagnen... :-)
 
En rolig grej som hände efter vägen var att vägen plötsligt var avspärrad av en traktor när jag vänt hemåt igen. Den höll på att dra fram en skjuten älg från skogen. Visst har jag sett döda älgar förut, men inte sett någon bli framdragen, det var lite kul. Lite läskigt samtidigt, men det är ju det köttet vi äter, så det är nog nyttigt att se det med egna ögon ibland. Tur var det väl att lillan sov ;-)
 
Nu ska jag bara städa undan lite här inne, göra mig själv i ordning och sen åka på en konsert med Sundsvalls kammarkör och vara publik den här gången. Sen är det en fest jag egentligen borde ha gått på, med min egenkör, men som det känns nu, vill jag nog åka hem och koppla av. Det är viktigt att vara social och träffa sina vänner, men det är viktigt att vara hemma och känna att man vilar lite också.
Postat av: NATALIE

så himla härligt att börja dagen med ett träningspass! :)

Svar: Ja, och en bra start på helgen också :-)
Angelica

2012-10-27 @ 15:34:28
URL: http://naataali.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: