Hitta tillbaka till inspirationen

Publicerat 2012-10-14 20:32:00 | i kategori Personliga tankar,

Ni vet hur det kan vara ibland. Man känner sig helt utan motivation. Bara trött och less på allt... Vill vräka i sig närmaste chokladkaka....
 
Ge upp bloggen, ge upp instagram och strunta i allt....
 
Idag har jag försökt hämta lite inspiration. Läst lite på bloggar, varit aktiv på instagram och blivit inspirerad. Och nu känns det bättre. Jag har fått många nya följare på instagram den sista tiden och nu börjar jag känna mig på banan igen! Det känns så bra att få inspiration från er, och att få ge inspiration, så det ska jag fortsätta med!
 
Fokus för mig har flyttats från att mest titta på viktminskning till att må bra i stället. Det gör inget om jag står still i vikt. Jag orkar för tillfället inte äta så strikt LCHF, utan fortsätter med min livsstilsvariant. Självklart LCHF, men som inkluderar lite bakning, lite rotfrukter, lite choklad och sånt som inte tillhör strikt LCHF. Jag vill naturligtvis inte gå upp i vikt, men jag har haft lite svårt att hitta glädje sista tiden för att jag jämt är så uppbokad och stressad. Jag vill må bra och vill ha lite mer tid till familj, men även att inte ha all tid uppbokad. Jag vill ha tid till att läsa en bok, att inte göra någonting ibland. Tyvärr har det också lett till att jag tränat mycket mindre. Men jag hoppas hitta tillbaka till träningslusten också bara jag känner mig mindre stressad.
 
Ni som läser bloggen (och de som följer mig på Instagram) ger mig så mycket och jag blir så glad varje gång någon tar sig tiden att kommentera, så gärna mer sånt! ;-) Och vill ni följa mig på Instagram heter jag vardagsliv_med_lchf, och så finns ju Facebooksidan också.
 
 
Postat av: Lana

Det är ju så med bloggen och alla andra sociala forum... det går upp och ner...
Härligt att du fick tillbaka inspirationen! :)
Huvudsaken att du äter så så att du mår bra! :)
Ha en fin kväll!
Kramar
//Lana

Svar: Du är ju en av dom jag hittar inspiration hos :-)Ja, jag ska må bra av det jag äter, det är huvudsaken!
Angelica

2012-10-14 @ 21:16:14
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Catharina

Jag känner igen mig i det du skriver! Helt rätt tänkt att äta det du mår bra av, viktnedgång kommer ska du se. Dock är stress en stor faktor till att folk inte går ner i vikt, så försök stressa mindre! Kan du boka av saker? Så du får tid att bara göra det du vill...Att ha för mycket att göra leder till stress och dåligt mående, så boka av!

Stor KRAM
C

Svar: Igår struntade jag i en massa måsten och satt och tittade på TV. Skönt samtidigt som jag får dåligt samvete. Ibland blir det bara för mycket av allt... Men jag ska ta hand om mig själv jag också! :-)Kram
Angelica

2012-10-14 @ 22:55:24
URL: http://lycka33.blogspot.com
Postat av: Christina

Härligt att du är på banan igen!!
Tid att luncha på torsdag? Då kan vi surra o hämta lite mer energi tillsammans.

Kram

Svar: Åh, ja det har jag! Kul!!!
Angelica

2012-10-15 @ 07:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: