Kanelbullens dag

Publicerat 2012-10-04 20:46:00 | i kategori Godsaker,

...är det idag. Som om vi behöver äta mer bullar än vad vi gör...? :-/
 
I alla fall så tänkte jag att det kunde väl vara kul att prova en LCHF-variant, jag har aldrig gjort det förut, varit lite tveksam till om det verkligen kunde bli bra?
 
De var inte så svåra att göra, blev ganska fina, men de blev tyvärr lite torra. Kanske ska vara mer smör i fyllningen till att börja med? Och så kanske blanda i sötning i fyllningen. Men det var ganska gott till mjölk :-) Och så är de väldigt mättande!
 
Får se om jag testar några fler gånger. Receptet jag använde är Marianns och det hittar ni här om ni vill prova själva!
 
Postat av: Erika - LCHF till vardag och fest

Hade funderingar på att baka kanelbullar idag men orkade inte. Jag kanske tar igen det i helgen. :-)
De ser väldigt goda ut, synd att de blev lite torra.

Svar: Hej Erika, trevligt att du tittade in här! :-)
Jag ska nog ge dom en chans till om jag vill baka mer bullar någon gång, med mer smör, mer kryddor och lite mer sötning :-)
Angelica

2012-10-04 @ 22:31:45
URL: http://vardagfest.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: