Enkel fräsch middag

Publicerat 2012-09-19 21:22:00 | i kategori Blandat, Mat,

 Jag kände inte för någon gräddig, såsig, fet middag idag, så det blev en fräschare variant. 
Kycklinglårfilé som jag först stekte för att få färg, och sen in i ugnen i kanske 15 min för att bli färdig. Gott med annat kycklingkött än filé hela tiden. Det är ju ett saftigare och fetare kött på låren, och billigare! :-) 
Till det serverade jag grönsaker - gurka, tomat, paprika. Kokta ägg och keso. Och bearnaisesås och vinaigrettedressing som extra fett.
 
Behöver jag säga att det var "jättegott" ;-)
 
Örtvinaigrette frånErik Lallerstedt - helt okej! 
Kokade många ägg, men det går åt i det här hushållet! :-) 
Postat av: Sonja

Kycklinglårfilé är ju SÅ mycket godare än bröstfilé!! :)
Mycket saftigare och mycket mer smak!!!
Ha en härlig torsdag!
/
Sonja

2012-09-20 @ 11:45:17
URL: http://motionwellness.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: