Helgen som gått

Publicerat 2012-09-02 21:36:16 | i kategori Vardag & familj,

Det har varit fullt upp i helgen! På fredag kväll åkte vi till min storebror som nyss fyllt 40 år och träffade familjen och blev bjuden på smörgåstårta och efterrätt. De var så snälla och hade tänkt extra på mig. Jag fick extra tomater och brieost till smörgåstårtan (där jag skrapade bort brödet) och i stället för chokladtårta och bullar fick jag hallon, grädde och mörk choklad. Jag hade också tagit med mig egna chokladcupcakes. Det var så ovanligt, jag får ju annars alltid välja bort. Tack för det kära bror och sambo!!
 
Lördagen inleddes med sovmorgon och städning. Sen fick barnen åka till farmor och farfar medan vi var hemma och tapetserade en vägg i köket. Blev såå nöjd! :-) Och så tog vi en tur till Birsta och köpte någon extra födelsedagspresent till vår äldsta dotter som snart fyller 7 år. Innan vi hämtade upp barnen hyrde vi en barnfilm och sen hade vi filmkväll. Jag tycker det är så roligt när de själva väljer nyttigare alternativ än godis också! :-)
 
Idag söndag, blev det sovmorgon igen, sen städning. Båda tjejerna hade dansskola vid 13-tiden. Sen in och handla, hem och äta mellanmål. Sen drog jag till Birsta för att inhandla ny duk och gardiner till köket. Jag hittade inte riktigt vad jag var ute efter, men tror det blir bra ändå. Vi får se när gardinerna har kommit upp.
 
Lagade middag, åt middag, såg till att ungarna duschade, bloggade, lade ungarna, diskade och nu sitter jag här igen.
 
Som ni ser finns det ingen träning med. Fy mig! Men så blir det ibland... det har varit fullt upp hela tiden.
 
Mina barn 
 
Smörgåstårtan
  
Katten blir matad med överblivna räkor
Dags för tapetsering
Innan tapetsering, endast ett lager grundfärg
Resultat!
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: