Jojobantning

Publicerat 2012-09-17 22:09:23 | i kategori Tips,

Jag hittade ett inlägg om jojobantning som jag tyckte var bra och vill dela med mig av.
 
"Säkert känner du någon som bantat ner sig en massa kilo, kanske 14 kg, och sen när de börjat äta "som vanligt" igen gått upp 17 kg? Trots att detta är ett välkänt faktum för de flesta av oss, så tror uppenbarligen ingen att det gäller dem själva när de börjar banta. Visst är det galet?"
 
Jag har ju själv jojobantat några gånger. Bantat, gått ner i vikt och så sen upp igen när kroppen får ordentlig mat igen. Och efter några år så är det dags igen...  
 
När man äter på ett sånt sätt är det klart att kroppen kan ta skada. Den här gången går jag ner i vikt genom att äta vanlig, riktig mat. Jag "svälter" mig inte, och det här är det sätt som min kropp mår bra av.
 
Men om ni (liksom jag då) jojobantat eller har svårt att gå ner i vikt kanske vill läsa inlägget i alla fall. Det finns att läsa här.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: