Omelett med älgkött

Publicerat 2012-09-20 21:06:35 | i kategori Alla recept, Mat,

Idag blev det en Kajsa Warg-middag. Hade älgstek kvar som vi ville bli av med. Så det fick bli en omelett.
 
1 schalottenlök
älgstek i bitar
1 äpple i bitar
8 ägg
1,5 dl vatten
salt och peppar
riven ost
riven parmesan
 
Stek lök och kött. Lägg i äppelbitarna. Blanda ihop ägg och vatten och kryddor. Häll över i stekpannan. Stek på låg värme. Lägg över osten. Grädda färdigt i ugn 225 grader tills omeletten får fin färg.
 
Jag fick för mig att det skulle vara gott med äpple i, så jag gick ut och tog ett från äppelträdet. Inte strikt LCHF, men ekologiskt och närproducerat ;-)
Postat av: Lana

Det är så gott med omelett! Tröttnar aldrig på ägg! :)
Här är länken om havtornspulver:
http://www.svenskhalsokost.se/produkter/havtornsbar_pulver?gclid=CI_LvofyxLICFYstmAod_X8Anw
Ha en fin kväll!
Kram kram
//Lana

Svar: Omelett funkar alltid när man inte vet vad man ska äta :-) Tack för länken!
Angelica

2012-09-20 @ 21:31:29
URL: http://www.ryskadockor.blogspot.com
Postat av: Kjersti

Hej Angelica!
Var in på Ryska dockor, och såg att du frågat om havtorn. Förutom en massa bra vitaminer innehåller havtorn framförallt massor med bra Omegafettsyror som är bra för kroppen, i synnerhet slemhinnorna. Det är bra både utvärtes och invärtes. Det finns kosttillskott som är baserade på havtorn, och som just ska motverka sköra slemhinnor, och det börjar komma fler och fler hudvårdsprodukter som har havtorn som ingrediens. Jag brukar ta havtornspulver i smoothies. Ha det bra!

Svar: Tack Kjersti för att du tog dig tid att gå in hit och berätta! Ska fundera på om det är något jag ska köpa. :-)
Angelica

2012-09-22 @ 10:41:01
URL: http://kjerstismatochprat.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: