30 gram kolhydrater

Publicerat 2013-04-18 18:01:37 | i kategori Fakta,

Här är två bilder som bra speglar skillnaden på kolhydrater och kolhydrater. Jag är inte alls emot alla kolhydrater som finns, utan var de kommer i från. Dessa bilder innehåller båda två 30 g kolhydrater. Vilken bild skulle du välja? Jag skulle definitivt välja den vänstra bilden. Så mycket god mat! I stället för ett glutenfullt bröd som bara skadar kroppen. En vanlig dag hamnar jag nog runt 30 g kolhydrater, när jag inte äter strikt LCHF.
 
 
Den vänstra bilden innehåller inte bara vacker och god mat. Den innehåller också 100% eller mer av RDI av:
A -vitamin, B2, B6, folsyra, C-vitamin och E. Dessutom får man tugga ganska mycket innan man ätit upp den vänstra maten. Det där brödet sväljer man ju på några tuggor. Inte mycket mättnad där inte.
 
Bilder och fakta är lånat från Maria, med bloggen Från Trelleborg till Kina. Maria har MS, men lever idag utan mediciner med hjälp av att äta bra mat. 
 
 
Postat av: Fröken Nilsson

inte alls svårt att välja!!!
vänstra bilden ser underbar ut :p

2013-04-18 @ 20:33:38
URL: http://frokennilssonskok.com
Postat av: Marja - Baka Sockerfritt

Håller med om att valet är ganska enkelt! Tycker vitt bröd bara är torrt nu förtiden!

Svar: Var jättelänge sen jag åt vitt bröd, så har ingen aning om hur det smakar längre. :-)
Angelica

2013-04-18 @ 20:45:17
URL: http://bakasockerfritt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: